15 March 2010

"Ko ni dah cukup duit ke nak kahwin"

Persepsi orang tentang kahwin. Nak kahwin je mesti perkara pertama yang ditanya adalah tentang kewangan. Ye, memang wang penting. Tapi rasanya banyak benda lain lagi yang I rasa lebih penting daripada duit@wang. Bagi I, duit banyak2 boleh cari, tapi soulmate yang betul2 boleh memahami hati kita bukan mudah nak cari. Bukan camtu?
Dalam Islam, hanya ada lima rukun nikah. Tak perlulah kita nak tambah yang ke-6 pulak, iaitu 'banyak duit baru boleh kawen'. Patutnya orang ramai patut lebih banyak bertanya macam ni, "ko ni nak kawen, dah cukup ke iman di dada?" hehehe. Obviously tak berapa nak cukup, tapi dalam proses yang giat untuk mencukupkannya.
Apa-apa pun, I rasa kepada yang diluar sana nasihat I hanya satu, duit kita boleh carimate, soul sejati cukuplah hanya satu! Akhir kata, Tepuk dada, tanya iman!

1 comment:

sophisticated bridezilla said...

sangat setujuk. duet leh dicari. soulmate takleh diganti. wedding once in ur lifetime takleh dilupekan. usahe tangge kejayaan hehe nak ape yg kite idamkan, haroslah berusaha tul tak? kalo nak pikir bab duet... tade kesudahan hehe =p

erkk.... lupe lak, tengs dtg blog sy *hugs*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Follow by Email

15 March 2010

"Ko ni dah cukup duit ke nak kahwin"

Persepsi orang tentang kahwin. Nak kahwin je mesti perkara pertama yang ditanya adalah tentang kewangan. Ye, memang wang penting. Tapi rasanya banyak benda lain lagi yang I rasa lebih penting daripada duit@wang. Bagi I, duit banyak2 boleh cari, tapi soulmate yang betul2 boleh memahami hati kita bukan mudah nak cari. Bukan camtu?
Dalam Islam, hanya ada lima rukun nikah. Tak perlulah kita nak tambah yang ke-6 pulak, iaitu 'banyak duit baru boleh kawen'. Patutnya orang ramai patut lebih banyak bertanya macam ni, "ko ni nak kawen, dah cukup ke iman di dada?" hehehe. Obviously tak berapa nak cukup, tapi dalam proses yang giat untuk mencukupkannya.
Apa-apa pun, I rasa kepada yang diluar sana nasihat I hanya satu, duit kita boleh carimate, soul sejati cukuplah hanya satu! Akhir kata, Tepuk dada, tanya iman!

1 comment:

sophisticated bridezilla said...

sangat setujuk. duet leh dicari. soulmate takleh diganti. wedding once in ur lifetime takleh dilupekan. usahe tangge kejayaan hehe nak ape yg kite idamkan, haroslah berusaha tul tak? kalo nak pikir bab duet... tade kesudahan hehe =p

erkk.... lupe lak, tengs dtg blog sy *hugs*